dinsdag 27 juni 2017

De bandjes.

Vanmorgen toch wel even zitten zoeken naar een geschikte route om naar Death Valley te rijden. Ja de Tioga Pass is dicht.  En zit niet veel anders op dan er een heel stuk autobaan bij te nemen. Gaat niet veel anders. Ook moeten de voorbanden gewisseld worden. Deze Vredestein Comtrac banden wil ik er af hebben. Dit is de slechtste banden aankoop die ik ooit gedaan heb. De banden produceren veel bijgeluiden en sturen zwaar en slijten zeer onregelmatig en geven een zoekerig gevoel in het stuur. En dat al van het begin af. Ik heb nog  banden bij me. Gaan ik onderweg maar eens even kijken naar een geschikte bandenboer. Niet zo eentje met van die witte boorden achter de receptie maar eentje waar het wat rommelig is en je rechtstreeks contact hebt met de monteur. Zo eentje waar je erbij mag staan om te kijken en niet waar je in een cleanroom met bakje slappe prut moet wachten tot de camper klaar is. Dus dat werd er zo eentje.

Ik was maar amper uit de camper of een bandenmonteur was al bij me. Even uitleggen wat de bedoeling was en dat was geen probleem. Ik mag toekijken en foto's maken. Er worden 2 nieuwe krikken voor de dag gehaald en aan de gang.

Kale vlekken aan de zijkant van de band en in het midden nog voldoende profiel.

En van die rare verzakkingen in het profiel.


Overal banden en banden. Je kunt er maar net door. Ja, ventieltjes er uit en dan moet de lucht er nog uit en dat duurt eventjes.

Maar de monteur wist wel hoe het moest. Netjes de band eraf en erop zonder de lichtmetalen velg te beschadigen. Goed gebalanceerd aan de binnenkant van de velg zodat je geen plaklood ziet aan de buitenzijde.

Nadien de wielen met een momentsleutel aangedraaid op het juiste moment. Dat heb ik even zelf gedaan. Dan doe ik ook iets behalve de monteur op zijn vingers kijken. Wel van een afstand. Even 20 Usd afgetikt en de monteur een fooi gegeven. Probeer dat in Nederland maar eens te laten doen voor € 18.00 kant en klaar. En met een flesje ijskoud water er bij. Ik weer blij met mijn andere bandjes op de vooras. Stuurt heel wat beter met deze Good Years er op. Weg bijgeluiden alsof je een kapot wiellager hebt. En een stuk lichter en directer sturen. Verder gaat het door de droogte. En waar het groen is wordt gesproeid.

Nog even een stukje door de vallei van de Kern rivier gereden en bij Lake Isabella een schaduw plek gevonden. Genoeg voor vandaag.