zaterdag 10 juni 2017

De Saloon

Gisterenavond liep ik nog een rondje door Kooskia  en zag ik dat er ook een saloon was.

Laat ik daar maar eens even binnen kijken. Nou het lijkt wel een rovershol.
Biertje besteld.

Komt ineens deze slimmert tegenover me zitten, met een SIGARET.....En de rook mijn kant in blazen. He piel. Jij wilt roken. Adem dan niet uit dan heb je er langer plezier van.
Ik snel mijn biertje opgedronken, betalen en weer naar buiten. Zo nu weer naar de camper terug en maar slapen. Als ik deze morgen wakker wordt regent het. Na de koffie toch maar verder en na een uurtje komt de zon er alweer door. Na een tijdje rijden stop ik bij weer een historisch punt. Deze gaat over de oorlog met de Nez Perce indianen. Het lijkt haast wel dat de Amerikanen oorlog hebben gevoerd met alle indianen.
Lekker rijden door het groene landschap.
Bergje op bergje af.

Door een route 66 achtig dorpje.
Even kijken in Grangeville. Want daar is ooit een mammoet gevonden.

Moeilijk fotograferen door de glazen ruit.

En weer verder via New Meadows. Dit is alleen maar een kruispunt van wegen. Maar wel met een bibliotheek.
Onderweg passeer ik het 45th Parallel en ben ik precies tussen de Evenaar en de Noord Pool. Ja ik voelde het meteen. Dat zit wel goed.
Eind van de middag nog even bij het Hydro project gekeken.

Niet te dicht bij gaan staan anders wordt je helemaal nat.
In Cascade een plekje gezocht. Onderweg was er een dumpstation langs de route en daar even de tanks geleegd en water getankt. Daar ook even geen omkijken meer naar.  Het weer is nog prima geworden maar wel een trui aan. Temperatuur varieerde tussen 9 en 14 graden. En weer sneeuw op de toppen van de bergen. Als de Grimes Pass morgen maar open is.



1 opmerking:

  1. Hoi Peter,

    Wat een mooie route was dit. Dit is veel gezelliger rijden dan die lange eentonige wegen in Canada die je eerst hebt gehad. Ik denk dat je van dit rijden ook niet zo moe wordt als eentonig rijden.
    Amerikanen wilden geen indianen., zij wilden alle grond voor zich zelf.
    Die foto van dat geraamte van de mammoet is toch goed gelukt. Knap hoor. Jij krijgt wel veel mee van de geschiedenis.
    Bij die eerste foto van die waterval dacht ik even dat het water uit de grond geborreld kwam. Pas de volgende foto gaf aan dat het een waterval is.
    Ik hoop ook voor jou dat die Pass open is. Alhoewel.... je hebt iedere keer nog pech gehad. Als je daar dan ook maar geen abonnementje op hebt.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen