maandag 26 juni 2017

Yosemite

Wat heb ik gisteren gedaan? Ja niet veel meer dan de blog bijwerken, tanken, en een beetje poetsen in de camper en wat boodschappen gedaan bij de supermarkt en een biertje drinken. Een blog bij houden daar schieten toch wel wat uurtjes in. Vooral als het een trage internet verbinding is. Maar vandaag ga ik naar Yosemite National Park. Je komt door wat kleine leuke dorpjes op de heenweg.






Via de west ingang er in gereden en daar wist men te vertellen dat de Tioga Pass toch nog steeds afgesloten is. Ja dan heb ik er toch langs gekeken toen ik zaterdag aan de andere kant van de pas stond. Ja wat nu. Ik mag er met mijn Annual Pas gewoon in. Laat ik maar via de Yosemite Valley rijden en dan aan de zuid ingang er weer uit. Wel een mooie route maar weinig lookouts. En als deze er al zijn dan staat het struikgewas zo hoog dat je bijna niets ziet.







Het telkens veranderende lichtspel bij de  Tunnelvieuw.


Ik had gedacht om naar de Mountenvieuw te rijden. Helemaal boven op een berg. Maar met nog 20 miles (32 km) te gaan wordt iedereen naar een overflowparking geleid. Boven is alles vol. Ja ik ga hier niet staan te wachten. Dan maar niet. En zo denken er vele.

Ik had niet verwacht dat het hier zo druk zou zijn in het park. Gewoon file rijden. Maar ja de Tioga Pass is dus dicht en dan blijft er eigenlijk alleen deze route maar over. Alle Campgrounds hebben een bordje bij de ingang hangen dat deze vol zijn. Het is hier in Californië nu vakantie tijd. Ik ga er aan de bij de zuid ingang weer uit.
Even stoppen in een toeristisch dorpje bij de zuid ingang en rond kijken. Je ziet telkens van die mooie schilderingen op de muren van de gebouwen.




Ik vervolg mijn weg naar Fresno en als ik de heuvels uit gereden ben valt mijn meteen op dat het hier heet en droog en dor is. De temperatuur loopt op naar 38 graden. Alles om me heen is geel en uitgedroogd.


Aan gekomen in Fresno en een plek in de schaduw onder de bomen gevonden. Lekker in de wind maar nog wel warm.

1 opmerking:

  1. Hallo Peter,

    Wat leuk, een keer wat meer foto's van een dorpje en ook van handelswaar. Vind ik (vrouw natuurlijk) ook heel leuk om te zien.
    En dan die foto van dat mooie grote blauwe meer (of is het een rivier?) vind ik ook heel mooi. Als je je foto groter maakt zie je een paar kleine eilandjes met bomen erop. Erg mooi. Ja, en dan die super hoge waterval. Ben je daar ook nog naar toe gewandeld of heb je die alleen gefotografeerd?
    Het is echt de reis van je leven.
    Hier in Nederland is het ook weer zomer. Bij ons in het Zuiden was het vandaag weer 28 graden. Tussen 18.00 en 19.00 uur hebben we een buiTJE gehad.
    In het weekend 23 graden. Is nog lekkerder.
    Goeie reis verder.

    groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen