woensdag 12 juli 2017

Horseshoe

Vandaag eerst even naar de Horseshoe Bend Overlook. Gisteren kwam dat er niet meer van met de regen. Het ligt ook vlak bij Page.
Ondanks dat ik er al vroeg was, zo om 09.00, uur zijn er al veel toeristen. Het is best nog een stuk lopen. Eerst heuvel op en dan denk je dat je er bent maar dan nog 1.5 km. En dat met al 34 graden in de zon. Wordt je wel lekker bruin van.

Hij gaat niet in een keer op de foto.

Dan maar 2 keer.

En ja, zelf ook even op de foto.


En dan weer helemaal terug lopen maar nu wel berg op en tegen de zon in. Zweet staat op mijn rug.
Boven even uitrusten en kijken hoe een park ranger uitlegt aan de mensen hoe je vuur kunt maken als je geen lucifers hebt. En het lukte hem ook nog.

De ochtend wandeling zit er weer op. Ook nog even kijken bij de Waterhole Canyon die hier ook vlakbij is.
En diep als je over de reling kijkt.




Hierna over de Antelope Pass door Painted Desert.


Met zijn prachtige kleuren.
Wil ik eens souvenirs kopen en dan zijn ze er niet.




Even stoppen bij de Navajo Bridge, een historische plaats.






Deze ligt boven de Colorado River.







Hierna sla ik rechtsaf naar de naar de Hill Blocks Vieuw. Dit ligt aan de rand van het Vermillion Cliffs National Monument.




Dat die rotsen niet omvallen.








En zo komt het.
Nadien via Fredonia en Kanab weer terug naar Page gereden. In Fredonia lijkt het ook wel een R 66 hoewel het er toch ver vanaf ligt.





Weer een wervelwind(je) en regen. Koelt het lekker af zo op het eind van de middag.




























1 opmerking:

  1. Hoi Peter,
    Dit moet wel een hele mooie dag geweest zijn. Zulke prachtige foto s van die mooie natuur en canyon. Echt geweldig! Dit is echt genieten.
    Je hebt ook een foto gemaakt, diep over de reling. Ik dacht daar onder in die spleet loopt een of ander beest met een lange staart. Zou dat kunnen? Of was dat schaduw? Die rotsblokken, die lijken op bomen, paddenstoelen, heel erg mooi.
    Goeie foto van je, naar de kappet geweest zag ik?! Als ik jou was kocht ik eens een mooie hoed, scheelt veel hoor, geen zon op je hoofd. Als het hier nog eens mooi weer wordt de komende weken en ik naar het strand kan, dan zet ik iets op mijn hoofd. Anders wordt ik zo duf als een konijn.
    Tja, die souvenirverkopers dachten natuurlijk, wegwezen voordat die Hollander komt. Die gaat toch afbieden en dan verdienen wij minder. Die verkopen liever aan klanten die de volle mep betalen. Hebben ze pech bij ons, Hollanders.
    En dan die foto bij dat autokerkhof, van die muurschildering tussen die muurtjes, dat vind ik ook altijd mooi. Ik wou dat ze dat hier eens deden, dan ging je met plezier een ommetje fietsen om die schilderingen y=te bekijken.

    Heel vel groetjes weer,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen