maandag 3 juli 2017

Joshua Tree NP

Ik ben vlakbij het Joshua Tree National Park. Dan ga ik er ook maar even naartoe. Ik was om omstreeks 09.00 uur bij het Visitor Centre. De temperatuur was al bij de 30 graden.


Het is er al best druk zo vroeg op de ochtend. Even een kaart met wat uitleg gekregen.


En waarom heten deze bomen dan Joshua Trees?  Een groep Mormoonse kolonisten, die in de 19e eeuw met huifkarren de Mojavewoestijn doortrokken. De vorm van de bomen deed hen denken aan de profeet Jozua, die met zijn armen naar de hemel reikt.




Uit dit kaartje blijkt dat het hier dus een grote desert is. Daarom ook hier wel 40 graden overdag. Dat is wel niet zo hoog als in Death Valley maar meer dan genoeg.




Nog even buiten wat rond kijken. Hier ook alles in de western steil.








Met zo eentje kom je er ook.



En nu het park in. Met mijn Annual Pass was het gewoon doorrijden. Nou ja, ze wilde de pas wel zien.


Even de luchtkwaliteit.


En dit zijn ze dan de Joshua Tree's.


Er zijn er nog voldoende.

Even helemaal omhoog naar Keys View gereden en dan krijg je deze vraag;



Antwoord; Smog.    Zo ziet het er uit zonder de smog(klein beetje).







Waar de Mojave desert en de Colorade desert bij elkaar komen daar ben ik nu.



En dat tussen de Chola Cactussen.

Met bloemen er in.

Nadien kom ik langs de restanten van een zilvermijn. Geen goudmijn  deze keer.


Daarboven dus. Lijkt dichtbij maar is het niet.



Als je aan de zuidkant het park uitrijd en dan linksaf de snelweg op krijg je na 6 km aan de linkerkant het Generaal Patton Memorial Museum. Je weet wel, die Patton van WO 2.









Oude kaart van frankrijk en Belgie luxenburg Nederland.








Er wordt in een aparte ruimte ook nog aandacht besteed aan de concentratiekampen die men aan het einde van de oorlog ontdekte.




Wel jammer dat het buitenterrein met Tanks etc niet toegankelijk was ivm met renovatie.



Hierna ben ik het Joshua Tree NP weer ingereden en bij een andere uitgang er weer uit.


Hierna onderweg nog wat rondgekeken. Er is hier regelmatig wel iets interessants te zien.

















De temperatuur vandaag 40 graden. Nu om 20.00 uur nog 30.6 graden. Ik heb het wel een beetje gehad met die hoge temperaturen iedere dag.

1 opmerking:

  1. Hoi Peter,

    Die smog, dat lijkt me niet zo gezond. Pas goed op jezelf.
    Prachtige muurschildering. Jammer dat ik geen grote muur heb, zou ik zo laten aanbrengen. Op oorlogen heb ik het niet zo, dus ook geen commentaar. Sorry.
    Veel plezier nog.

    Heel veel groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen