dinsdag 11 april 2017

De prairie

Vanmorgen eerst op zoek geweest naar diepvrieszakjes.
En gevonden, een hele rol Freezer Bags.
Dan kan ik die plakken vlees mooi apart verpakken.
Dit zijn de kleinste verpakkingen die je kunt kopen.


Zo heb ik het ook met de kipfilet gedaan.
Als ik mooie stukken zalm tegen kom doe ik het ook zo.
 
Vandaag weer verder door de prairie. Uur na uur na uur.
Ja, eigenlijk de hele dag op deze weg. En bijna niemand te zien.
Af en toe een paar vrachtwagens en een camper.
Ik heb hem maar op 80 op de cruise controle gezet en mijn favoriete muziek op de radio. Wat een rust hier. Wat een ontspannen rijden.

Zie ik op eens een gigantisch aantal grote vogels vliegen.
Ik kon ze niet herkennen i.v.m. de hoogte waarop deze vlogen.
Even later zie ik er ook in en boven dit meer.


Gestopt op de eerste Lookout (uitkijkpunt) en daar staat het antwoord.

Het is de trompetkraanvogel.
Komt alleen in Noord Amerika voor.
Dit gebied ligt in de vogeltrek route van deze vogels.
 
 
Nog een plaat op deze lookout en volgens deze plaat
waren de Russen de eerste bewoners van dit gebied.
 
 
Vanavond geparkeerd in Lloydminster.
 

1 opmerking:

  1. Zie, ga je alleen op reis dan wordt je met de dag handiger! Had je dat maar eerder geweten.....

    BeantwoordenVerwijderen