dinsdag 30 mei 2017

De Skytram

In plaats van de boottocht doen we een ritje met de Jasper Skytram.
Het is deze morgen al vroeg zeer warm. We gaan dan ook maar vroeg naar de Skytram.


En daar gaan we.


Met zijn alle in zo'n bakje. En je moet blijven staan, ook nog.

 Wat een uitzicht onderweg.

We zijn net boven uitgestapt zie ik deze deugniet die ons volgt.

Die heeft honger denk ik. Het beestje komt gewoon in je hand kijken of er niets te halen is.



Het is een Golden-Mantled Ground Squirrel.

Sneeuw ligt er nog voldoende hierboven.



Riek wil nog een stukje verder omhoog lopen. Helemaal boven op de rechter heuvel staat ook nog een gebouwtje. (niet zichtbaar op deze foto). maar dat lukte niet helemaal ivm met de sneeuw die nog op de top ligt. Ik blijf op het Skystation. Heb een beetje last van de hoogte.
Je zit echt wel hoog hierboven.


En dat met een temperatuur van +15 graden in de schaduw. Het is erg warm in de zon en oppassen dat je niet verbrand in deze ijle lucht.


Ik vermaak me even met koffie en een broodje ham (vraag niet wat het kost) en het machtige uitzicht.


Jammer dat het een beetje heiig is. Uitzicht over de plaats Jasper.


Nadien weer naar Jasper gereden en een vrij wifi acces gevonden. De blog ligt al dagen achter en daar heb ik me de rest van de middag me bezig gehouden. De aggregaat en de airco aan in de camper want het is hier 27-28 graden buiten. Riek is Jasper ingelopen en heeft de plaatselijke lekkernij meegebracht. Die heet Fudge. Smaakt naar caramel maar dan anders. Dat hebben we met zijn tweetjes zo op.
 In de avond terug naar de waterval gereden voor de nacht. Lekker rustig en stil.


2 opmerkingen:

  1. Hoi peter,
    Even testen want bij het vorige bericht zettehet systeem mijn tekst er niet in.
    Alvast groetjes marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, deze doet het weer.
    Was het gebakje welzeker, al wa het zo op
    Ja, als je boven op de berg iets koopt betaal mede hoofdprijs. Denk maar ens aan de route dienst lekkers ook heeft afgelegd en dan altijd onder begeleiding!
    Wat leuk dat zo N bestjezo tam is om zomaar uit je hand te eten, of hij heeft wel hel vel honger gehad.
    Was het niet eng in die gondel? Die ging wel erg hoog, moetje toch geen hoogtevrees hebben.
    Wederom groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen