maandag 5 juni 2017

Veel regen.

Het regent nog altijd. De hele straat staat blank.

Tegen de middag wordt het toch droog. Afscheid nemen van Eddy en dan ga ik verder naar het zuiden. Als eerste staat het Writing-On-Stone Provincialpark/National Historic Site op mijn lijstje. Even gestopt bij het Info Centre van Milk River.


Maar het park ligt in de Milk River Valley en heeft een eigen info centre. Gaan we daar naar toe. Als we het maar droog houden. Daar in de verte moeten we naartoe.

Slangen. ja die heb ik nog niet gezien. Het volgende gevaar!

Ik ben er.





Even binnen in het Info Centre kijken.



Veel info over de Blackfoot (Áísínai'pi) indianen. Dit waren de vroeger bewoners van dit land. Deze plaats is voor hun een heilige plaats.


Even buiten in de valley kijken.



















In de verte een replica van de North West Mounted Politie Post die hier vroeger geweest is.


Nog even een foto vanaf een vieuwpoint om te laten zien hoe uitgestrekt het op deze prairie is.

O ja, deze is ook leuk.



Nu nog naar een slaapplaats zoeken. Als ik deze blog bijwerk valt de regen weer met bakken uit de hemel. Blijf maar hier in Milk River staan.

1 opmerking:

  1. Hallo Peter,

    Wat een verschil van natuur met de vorige weken. Onvoorstelbaar zo snel. Wel jammer van die regen, maar dan heeft je liftster wel mazzel gehad. Die heeft het (volgens mij)droog gehouden. En dan die gevormde stenen, wat heeft dat voor een betekenis? Dit doet mij denken aan een vakantie:
    Ik ben eens met mijn dochters op vakantie geweest naar Griekenland, het eiland ........ Ik weet het niet meer. Afijn daar zijn we een keer naar een park gereden en dAAR STONDden alleen maar 'versteende bomen'. Dat zijn echte bomen geweest. Ze hadden geen takken meer. Om een of andere reden zijn die niet uitgedroogd, zoals ander hout, maar versteend. Je ziet dat ook wel eens bij een soort van elfenbankje aan een boom. Die zie je ook regelmatig 'versteend'.

    Groetjes weer Marianne

    BeantwoordenVerwijderen