maandag 10 juli 2017

De Grand Canyon South Rim

Vandaag ga ik omhoog naar de Grand Canyon Village en van daaruit rechtsaf. Deze route loopt langs de Canyon en heeft vele vieuwpoints. Maar eerst loopt mijn weg door het Kaibab National Forest om dan op de weg naar de Grand Canyon uit te komen. Mooi rijden door de bossen en de velden. Wel uitkijken voor het wild. Als ik naar de Grand Canyon aan het rijden ben is het hier ook weer Cowboy's en indianen. Bij de Skywalk was het Hualapai Indian Reservaat en nu het Navajo Nation Reservaat.

Ja. Ik zie het al. Vooras gebroken. Overbeladen?




En ook hier weer een paar oude voertuigen.

Het lijkt er op dat het niet druk is. Hier bij de ingang is het rustig. Maar dat is zo over. Achter mij rijdt een hele file omdat je op deze weg niet in mag halen. En dan is diegene die voorop rijdt de eerste.


Bij Grand Canyon Village ga ik rechts af naar Cameron. Deze weg loopt helemaal langs de Canyon om dan over te gaan in de Painted Desert.


Het is op een foto niet vast te leggen hoe groots en diep en prachtig deze canyon is. Het is hier 1600 meter diep verteld de park ranger.

In de verte (midden) zie je de Colorado rivier nog lopen.

Op deze foto loopt deze rivier ook. Dit is weer op een ander vieuwpoint.



Hierna rijdt je het park uit en gaat het over in Painted Desert met oa het vieuwpoint aan de Little Colorado river.








En bij ieder vieuwpoint probeert men je iets te verkopen. Allemaal van die prularia in de vorm van hangertjes en kettingen vlaggetjes etc.
In de middag in Cameron aangekomen in Navajo Nation in Painted Desert. Wat niet meer is dan een paar tankstations en een winkel en soeveniers. Maar wel goedkoop tanken voor Usd 2.35 per Gallon ipv Usd 4.00 per Gallon in de staat Californie. Scheelt bijna de helft.

Vanmiddag onderweg een fikse regenbui gehad. De temperatuur was daarna 17 graden maar nu, in de avond, omhoog naar 37 graden.




1 opmerking:

  1. Hoi Peter,
    Wat betekent canyon precies? Deze is namelijk wel HEEEEEL groot. Het riviertje dat beneden stroomt stelt daar helemaal niets voor zo smal. Het lijkt me prachtig om zoiets van heel dichtbij te zien. Prachtige foto s weer.
    Ja, en dan die 2 oude auto's natuurlijk. Ik blijf dat mooi vinden al zou ik er zelf nooit in willen rijden. Die gele vind ik het mooiste.
    Je houdt het goed vol, je blog, complimentjes. Nog even volhouden graag, want ik blijf in dit kikkerlandje met mijn vakantie en de komende week beloven de weersvoorspellers al veel slecht weer.

    Heel veel groeten.
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen