donderdag 10 augustus 2017

De Rout 66 16

Slecht geslapen. Het is en blijft gewoon veel te warm voor mij. De temperatuur daalt in de nacht ook niet voldoende. Als het afkoelt naar 24 tot 25 graden dan heb je geluk. Vanmorgen regende het een beetje. Doet ook niets af. Overdag is het hier gewoon tussen de 35 en de 40 graden. Misschien wel meer. Ik heb de aggregaat weer een keer ververst. Nu al de 5e keer denk ik. Moet het nakijken. Want ik hou dat wel bij anders ben je de tel kwijt. De airco maakt overuren in dit land. Hup en weer verder. Hier wil ik even kijken.







Ook de R 66 staat (weer even) goed aangegeven.



De brug is snel gevonden.  De regenboog brug over de Brush Creek uit 1923. De enigste boogbrug in de R 66.


Nadien stop hier bij dit infopunt even om te kijken wat er zoal te zien is.


Komt er een echtpaar aan die mij wijzen op de Big Brutus die hier ook vlak in de buurt is. Ik krijg van hun een folder met landkaartje en dan ga  even kijken. Hier dus.

Ja wel even usd 7.50 aftikken anders mag je er niet naartoe.

En dan mag je naar deze kolos gaan kijken. De kolenschop is groot genoeg.

En wat denk je van de staalkabel langs mijn schoen.

Big Brutus is gebruikt in de 60tiger en 70tiger jaren in koolmijnstrook. Hij werd gebruikt om de bovenlaag af te graven zodat de kolenlaag er onder bereikbaar was.

Maar groot en indrukwekkend is hij wel.
 

Collosale kabel lieren. 


De besturingsruimte van de machinist. Bloedheet met de zon er op. Maar hij heeft wel een ERKO. (Een Raam Kan Open)


En nog wat oude voertuigen en machines.
 
 

De temperatuur loopt alweer naar 37 graden als ik terug bij de camper ben. Ook maar snel even de Arko (Alle ramen kunnen open) aan. In het plaatsje Galena bij het Mining en Historical Museum blijf ik staan. Internet is hier voldoende snel om de blog bij te werken. Even buiten rondkijken bij het museum.
 

Tank en helikopter te nagedachtenis aan gesneuvelde militairen.





Terug bij de camper draait de airco en aggregaat  op maximaal. Om 18.00 uur begint de lucht te betrekken en wordt het donker in het westen. De zon is achter de wolken en dat scheelt al een stuk in temperatuur. Van mij mag het gaan regenen. We wachten af. Blijf lekker in Galena staan.







2 opmerkingen:

  1. Hoi Peter, stuur maar een beetje van die hitte deze kant op want hier is het de laatste 2 weken zomaar regenachtig en de temperatuur maar net boven de 20 graden. Jammer voor de kids die vakantie hebben. Hoeveel kilometers hebt je nu in het totaal gereden of heb je dat niet bijgehouden? Groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peter,
    Gelukkig slapen wij hier beter. Het koelt s nachts soms al af naar 9 graden. HEERLIJK. Maar overdag mag het wel een paar graadjes meer. Dan is het veelal 18 graden. Toch iets te koud voor augustus. Regenen doet het niet veel, meer miezeren en zachtjes regenen. Behalve daarnet. Ik was even boodschappen doen, zag er lekker uit buiten en op de terugweg zat ik in een stortbui, op de fiets. Dus thuis maar even droge kleren aan getrokken. Je ziet, ook wij kunnen het niet uitkiezen. Ik denk dat het pas warm wordt als jij weer terug bent. Jij brengt die zon gewoon voor ons mee. Afgesproken?
    Die brug (Rainbow bridge)ziet er uit als nieuw! Zal welk goed onderhouden zijn als ie al zo oud is.
    Die Brutus is echt BIG. Jeetje wat een apparaat. Dat moet wel een ongelofelijke .....herrie gemaakt hebben als die aan het werk was. En met zulke kabels helpen werkschoenen met stalen neuzen ook niet meer.
    Knap die afkortingen die je zelf bedenkt, ERKO, Een raam kan open. ARKO, alle ramen kunnen open. Je moet er maar op komen.
    Vrachtwagens en treinen zijn natuurlijk even lomp als die grote machine, anders zou hij die maar verpletteren als ie er wat ingooit.
    Nou, is toch weer een interessante dag voor je geweest en weer heel anders dan je eerste maanden. Leuk die afwisseling.
    Ik wens je nog veel reisplezier.
    Heel veel groetjes
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen