vrijdag 4 augustus 2017

Op bezoek 2

De zon schijnt al vroeg. Het wordt een mooie dag in Amarillo. De voordeur is open en Rochelle en Terry zijn ook al wakker. Na koffie/ontbijt gaan we even naar het RV museum kijken wat vlakbij is.


Mooie oude caravans en campers in de stijl van de 50 en 60 jaren.





Deze RV uit 1948 is gebruikt in de film RV met Robin Williams.








Het interieur. Helemaal in een oranje kleurtje.

Deze ook niet vergeten. Heeft zijn beste tijd wel gehad.


De kleur van het interieur in de 60 jaren stijl. Door de verlichting  in de RV kleur het apart.






Een interieur van de hamburger keten A&W staat er alsof je zo kunt bestellen.


Kies maar uit op de menukaart.


Verder staan en hangen er overal motoren. De meeste zijn Harley's.


Maar wat denk je van deze? Een Sachs uit Duitsland en een Bultaco uit Spanje.





Ook even bij de nieuwe campers kijken. Is deze misschien iets voor ons? De 2 zijkanten kunnen uitschijven en de achterkant kan naar beneden. Dan heb je een terras. Alles elektrisch te bedienen. Nee toch maar niet. Keuze genoeg hier.


Nadien gaan we even naar de schuur van de (overleden) vader van Rochelle. De vader werkte bij de spoorwegen. En wat denk je? De oude trein in Amarillo (de Madame Queen dus) die ik bekeken heb. Op deze trein is de vader van Rochelle vroeger machinist geweest. Wat is de wereld toch klein. De vader had een stukje grond met een paar schuren er op. Hij verzamelde letterlijk van alles. We gaan even in de schuur kijken. En inderdaad het staat er helemaal nokkie vol. Met van alles en nog wat.


Een verzameling houten wagenwielen. En meet latten en pennen en ga maar door. Rochelle weet niet goed wat ze er mee moet. Ja snap ik. Ga dit maar eens allemaal uitzoeken. Weggooien wil ze ook niet. Is ook jammer.






En een paar mooie oude auto's.





Nadien terug gereden naar Amarillo voor de lunch. Vanmiddag eten we een Hotdog. Dus een knakworst van de barbecue. Dit op een broodje. Met mosterd besmeerd. Dan geraspte kaas er op en hier een chutney van augurk erop. Daar eten we een Appelsalade bij met chips. Zo eet je een hotdog hier. Voor mij een vreemde combinatie maar het smaakte prima.


Ja en dan komt de tijd om toch verder te gaan. We hebben even de watertank bij gevuld. Meteen ook even 2 kannetjes met water voor de koffie. En dan komt het afscheid. Ik ben 2 dagen bij deze zeer gastvrije lieve spontane  mensen geweest. Ik heb ze hartelijk bedankt voor de gastvrijheid die ik hier mogen genieten. Ik heb heel erg het gevoel dat we in de toekomst elkaar weer zullen ontmoeten. De tranen stonden in onze ogen toen ik weg reed. Ik weet dan niet goed wanneer ik aan moet rijden. Ja dan maar sleutel omdraaien en vertrekken. Een keer toeteren en ik zie ze zwaaien in mijn spiegels. Daaaaaaag en tot weerziens.

Maar ik moet verder. De boot wacht niet. Ik vervolg mijn route en kom langs de VW Slug Bug Ranch. Ja het is dat het op de route ligt maar anders ga je er niet voor stoppen. Nu VW kevers met de neus in de grond.






Rochelle vertelde me over een groot wit kruis wat ik zou zien onderweg. Dat moet dit zijn. Even kijken.





Met de kruisweg en het laatste avondmaal.

Echt een plek ter bezinning.








Weer verder met de R 66.


 













Overnacht in Shamrock.


2 opmerkingen:

  1. Fijn toch Peter weer eens even 2 dagen rust en lekker bijkletsen met 2 van zulke gast vrije mensen. Zo te lezen waren het super fijne dagen. Mooi dat zulke mensen er nog zijn. Je hebt je toch wel uitgenodigd om ook eens in Nederland te komen kijken. Groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peter,
    Wat een leuke foto s weer. Die VW-camperbus was erg mooi. Jammer dat ze daar nu niet meer in rondrijden. Ook dit museum was weer de moeite waard. Nu jij daar zoveel foto s over stuurt, vraag ik me af of dat soort musea in NL er ook zijn. Ik vond ze leuk om te zien.
    Ja en dan die erfenis van haar overleden vader. Ik snap wel dat je niet snel alles gaat verkopen, alsof je denkt, zo de winst is binnen. Maar als ze nu niet gaat verkopen wordt het ook nooit iets. er staan prachtige stukken in die schuur. Die auto s zagen er ook gaaf uit, die moet je toch kunnen verkopen? Kennen ze daar Marktplaats niet? Ik las dat Facebook tegenwoordig een grote concurrent van Marktplaats is. Daar wordt inmiddels ook veel verhandeld. Mensen vertrouwen elkaar op facebook beter, omdat ze elkaar al kennen vanwege dat 'vrienden' maken? Ik doe er niet aan mee, dus weet niet precies hoe het werkt, maar ik begrijp wel dat men elkaar meer vertrouwt dan op Marktplaats.
    Nou, zo n camper met een leren bankstel en uitvouwbaar, dan kun je beter thuis blijven. Dat noem ik geen kamperen meer. Zal ook wel een vermogen kosten.
    De foto van de hotdog is prachtig, ik zie allemaal lekkere dingen, maar de hotdog kan ik niet vinden. Had je die stiekum al opgegeten?
    Ja Peter, afscheid nemen is moeilijk, zeker wanneer het gezellig was. Nou, spreek je toch een keer met ze af om weer ergens anders rond te gaan toeren. Heb je toen ook met ze rond getoerd of heb je ze toen maar even een dag gezien?
    En dat grote kruis vind ik helemaal verschrikkelijk. Die kruistocht er omheen hebben ze mooi uitgebeeld, dat dan weer wel, maar het kruis vind ik een beetje overdreven groot.
    Die foto s verder van de R66 zijn ook weer leuk/mooi. Dat huisje met dat benzinestation. Hebben ze blijkbaar helemaal gerestaureerd. En die laatste foto van dat grote witte gebouw , gonoco of zoiets, wordt dat nog wel gebruikt?
    Nou, hartelijk dank weer voor alle informatie.
    Goeie reis verder,
    veel groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen