donderdag 27 juli 2017

Grand Canyon van Texas

Het wordt weer eens tijd voor de wasserette. Maar ja vind die maar eens hier. Wel kom ik langs de kapper. Ja dat is ook weer nodig. Dus naar binnen bij Bill The Barber.






Ja hij heeft wel tijd. Hij is zo klaar met deze cowboy.



Zo en nu ik. De kapper neemt wel alle tijd voor je. Nadien met Usd 20 armer weer verder. Vandaag naar de Grand Canyon van Texas. Het Palo Duro Canyon State Park. Onderweg kom ik langs de Cadillac Ranch. O. Ja. Die had ik ook nog op mijn lijstje staan. Dan eerst maar even kijken.



Iemand heeft het idee opgevat om hier een aantal oude cadillacs in de grond te spitten en kijk, weer een attractie geboren. En lekker kliederen met spuitbusjes verf.






Vlakbij de Cadillac camper parking.

Nadien aangekomen in het Palo Duro Canyon State Park. Lijkt inderdaad veel op de Grand Canyon (groot ravijn).





Omdat het op vele plaatsen met hevige regenval kan overstromen heeft men op diverse plaatsen borden staan waarop men dan kan zien hoeveel water er wel niet op de weg staat als het ondergelopen is.





Nadien weer terug gereden naar Vega. Ik had daar vanmorgen een restaurantje gezien waar ik nog even wil gaan kijken. Deze dus.


Een Mexicaans restaurant zie ik bij aankomst. Ik naar binnen. Menu kaart gekregen. Biertje uitgezocht in de koeling. Ik pak dan maar waar er de meeste van in de koeling staan. Wordt dan dikwijls het meest gedronken. Was een prima keuze deze Dos Equis.


Restaurant even bekeken van binnen.

Ja plafond is ook leuk. Wij leggen de golfplaten buiten op het dak. Zo te zien hier ook aan de binnenkant tegen de het plafond.

 Ja, en dan begint het. Ik ken niets van de Mexicaanse keuken. Wat moet ik nu bestellen. En dan een menu kaart in het Engels.  De serveerster netjes uitleggen wat het allemaal is. Maar ik kan me er dan geen voorstelling van maken wat ik krijg. Ik zie daar maaltijden geserveerd worden op de tafel rechts van mij. Dat ziet er wel lekker uit. Wat is dat? Wees ik naar de tafel naast mij. Ziet er lekker uit. Doe dat maar. En nu nog een voorafje. Soep heeft men niet. Maar wel warme witte kaas (White chees). Die eet je met Tortilla chips of Nacho's of hoe die dingen ook heten. Dus eerst kreeg ik dit.

Toen de White Chees. Dit is een warm gerechtje. Eigenlijk gewoon een kaas dip.  En lekker man.

En daarna kreeg ik een gerecht met biefstuk reepje en kip reepjes en groeten en met friet. En dat onder elkaar gehutseld.

En ook dit was lekker. Het lijkt niet zoveel maar ik kon het bijna niet op. Ik had deze witte kaas ook wat over het vlees gegoten. Heerlijk. Maar ik weet nu nog niet hoe het gerecht heet. O ja. Deze is ook leuk. Hangt tegen de bar.

Het was er best druk voor zo'n klein restaurantje. Ook veel jeugd.

Ik had bij aankomst de camper achter het restaurant in de hoek gezet. Daar kan deze mooi blijven staan vannacht.













1 opmerking:

  1. Hoi Peter,
    Die kapper, was die niet al de pensioenleeftijd voorbij? Of kennen ze dat daar niet, met pensioen gaan? De prijs wist ie nog wel. Je zal er wel mooi uitzien weer.
    Leuk bedacht die Cadillacs in de grond. Heb jij ook een verfbusje leeggespoten?
    Mooi rijden door die heuvels/bergen. Minder saai dan die lange kale vlaktes in dat andere land.
    Het lijkt mij een leuk en lekker restaurantje, dat Mexikaanse. Wat is voor jou nu een reden om weer eens in een restaurant te eten? Heb je daar een standaard dag voor of wanneer je toevallig een keer iets leuks ziet?
    Het eten zag er lekker uit. Alleen dacht ik eerst dat de bediening een man was, maar later dacht ik, toch is het misschien een vrouw. Mag wel een beetje beter op d'r figuur letten!!!
    Wat handig dat je daar gewoon kunt blijven camperen en niet meer hoeft verder te rijden. Moet je hier niet proberen.

    Nou, Peter, goede reis maar weer verder.
    Heel veel groetjes,'Marianne

    BeantwoordenVerwijderen