zondag 16 juli 2017

Naar Canyon De Chelly

Tijdens de wandeling zie ik daar nog een treintje staan in het park van Durango. Emma Sweeny uit de film A Ticket to Tomahawk. Nog nooit van gehoord. Beetje van voor mijn tijd. Wel mooi een treintje.




Bijna meteen als ik buiten Durango rijdt is het weer  een dor en droog landschap.





En als het ergens groen is dan wordt er gesproeid.


Onderweg kom ik over de Buffalo Pass en stop ik even voor het uitzicht. Het valt op dat het hier zo koel en groen is.


Komt er een afdaling van 14 %. Lekker zeg.


Als ik beneden ben dan lijkt het of ik het groene gebergte achter me laat en wordt het al weer snel warm (35 gr) en is het weer dor.


Even later rijdt ik Canyon de Chelly National Monument binnen. Met al snel de eerste twee  overlooks. Even stoppen.


Onder in de schaduw liggen ruines van vroegere bewoners.

Even inzoomen en dan zie je het duidelijker.




Ook hier ruines van vroeger bewoners. Rechtsonder in beeld.


Toch lijkt het er op dat er heden ook nog bewoners in de vallei zijn. Er staan nog een paar gebouwtjes en je hoort de paarden en een voertuig.


Het was al bijna avond toen ik bij het Visitor Centre van het park kwam. Is al gesloten. Morgen verder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten