vrijdag 21 juli 2017

De Route 66 7

Wat zal ik doen. De temperatuur is nog lekker. Zal ik nog een dag hier blijven of? Maar als de zon doorbreekt dan weet ik het wel. Toch maar een stukje verder rijden. Even een camping zoeken om water te vullen en de tanks te legen. Bij het eerste camping bord maar ingedraaid. Even melden en ja hoor maak maar gebruik van het dumpstation. Kosten? Gratis? ja dat hoor ik graag. :-) En verder maar weer. Houden we het droog? Denk van niet.

Hier weer een Continental Divide.
De Continental Divide is een bergkam in Noord Amerika die fungeert als waterscheiding. Al het water wat ten westen valt loopt naar de Pacific Ocean en wat te oosten valt loopt naar de Atlantic Ocean. Weet je dat ook weer.
In de namiddag aangekomen in Grants.
Leuke boog. Je kunt je voertuig er onder zetten en dan je camera op cameravoet zetten en dan in je auto gaan zitten voor een foto. Maar mijn camper paste er helaas niet onder. Je kunt nog net de gele hoogte balk zien.


Bij mijn wandeling door het park zie ik nog een boorkop liggen uit de tijd dat er hier een mijn was.

Het begint te betrekken en de zon is weg. Blijf mooi in Grants staan. Het is nu wat koeler. Komt er misschien toch regen.

1 opmerking:

  1. Hoi Peter,

    Heerlijk hè, als het niet zo warm is. Voor mij hoeft die hitte ook niet.
    Dit was volgens mij wel weer wat gezelliger rijden met al dat groen langs de weg in plaats van die grote kale vlaktes. Komt groen toch vriendelijker over.
    Tja, je kon niet onder die mooie boog door. je moet maar in een grote camper willen rijden. Zie hier het nadeel!!! hahahaha.
    Na die boog komen nog 2 foto s van gebouwen. Die tweede is een gebouw met weer van die aparte mooie schilderingen. Maar ik vraag me af of het schilderingen zijn of dat het houtsnijwerk is dat er later opgehangen is. Als ik de foto uitvergroot lijken de onderwerpen vrij dik. Misschien is het dikker geverfd of heeft het een extra rand waardoor je dat effect krijgt?
    Dat van die boorknop snapte ik ook pas nadat ik de foto had uitvergroot, anders was ik er mooi ingestonken.
    Helaas zijn de onderste plaatjes van de rit die je die dag hebt gemaakt niet meer zo duidelijk als de eersten. Daar kon je de tijd en afstand op aflezen, maar dat lukt nu niet meer. Kun je dat zelf een beetje herstellen of niet?

    Nou, veel reisplezier weer.

    groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen