dinsdag 18 juli 2017

Verder met de Route 66 6

Gisteren avond nog even inkopen gedaan bij de Walmart supermarkt. Kom ik met mijn spullen bij de camper en nu mis ik mijn verse brood. Had ik toch een gekocht. Bonnetje erbij, ja heb ik ook afgerekend. Ik vind het ook zo'n rare manier van inpakken hier bij de kassa. Maar snel even terug naar de kassa maar daar lag mijn brood niet meer. Dan maar even naar de klantenservice en daar uitleggen hoe het gegaan is. Is geen probleem pakt u maar gewoon een nieuwe en opgelost. Zit er weer wat in de koelkast. Deze was bijna leeg en de blikken op. Nu had ik met die hitte toch al niet zoveel vers in de koelkast. Deze koelt ook ver van optimaal met de hoge temperaturen hier. Nadien de blog bijgewerkt en rijdt ik verder de historische R66 na. Onderweg draai ik af bij het Walnut Canyon National Monument.

Je kunt alleen maar door het Visitor Centre naar de trappen van de canyon. Het werd ten strengste afgeraden om nu naar beneden te gaan. De temperatuur is hier boven nu al 38 graden. En beneden op de trail nog hoger. De bewoners (jaren 1200) hadden dagelijks werk door onder in de canyon voedsel te verbouwen en water te halen en dan weer omhoog  naar de woningen die ze in de hoger gelegen spelonken hadden gebouwd.

De restanten van de woningen zijn nog aanwezig.


Hierna weer verder over de Historische R66.
Even een foto op een verlaten stuk van de R66.

Ook de nog overgebleven gebouwen zijn verlaten en storten in.
Zo en dan ga ik nog even kijken bij Meteor Crater. Kijken naar een gat in de grond dus.
Men schat dat deze meteor krater 50000 jaar oude is.

In het midden heeft men ooit een schacht gegraven om te kijken of er meteorietresten in de grond zaten. Hiermee kon men aantonen dat het gat ook daadwerkelijk door een meteoriet veroorzaakt was.
En zo gebeurde het.


Als ik verder rijdt voorspelt de lucht veel regen. Mag wel van mij. Het is hier broeierig heet met 38 graden.
Hé. Daar heb je weer zo radarpost in de middel of nowhere.
De Route 66 loopt  door ook Winslow.





Kijk een camperkever of is het een kevercamper.



Ja en kijk even naar de lucht. Bijna zwart.

Noodweer. Met heel harde windstoten. Ik heb de camper met de wind op kop gezet. Dan heb je er het minste last van. Blijf lekker hier staan.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Peter wat heb jij alveel gezien zeg. Wat een ruimte en wat en zo kleurrijk. Wat is Nederland dan toch een klein vol landje. Geinig die Kevercamper/camperkever. En bij de regenbui dacht ik even dat ik op de foto een wervelstormpje voor je camper zag maar was de ruitenwisser zo te zien. Groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter,
    Voor alle duidelijkheid eerst even een vraagje.
    Het werd ten strengste afgeraden om naar benden te gaan ivm de hoge temperatuur. Toch zie ik een aantal foto s van een wandeling beneden. Heb je die foto s overgenomen uit het Visitor Centre? Of ben je wel afgedaald?
    Dus Amerika heeft als eerste een grote meteoriet ontvangen?
    Is volgens mij wel een mooi stadje waar je uiteindelijk dankzij het weer bent gebleven. Het ziet er allemaal zo strak en nieuw uit. En dan weer die mooie muurschilderingen.
    Wat ik ook heel leuk vond is die "Amerikaanse" auto. Stoer hoor als je je auto zo laat schilderen.
    En inderdaad, die kever is ook mooi gedaan. Je moet even goed kijken om de truc te zien. Knap gedaan.
    Hoe komt het trouwens dat jouw foto s altijd zo goed recht zijn? En de onderwerpen altijd keurig in beeld. Je lijkt wel een beroepsfotograaf. Heb je ooit een cursus gevolgd? Ik doe altijd zo maar wat!
    Gaat route 66 door heel Amerika?

    Nou, veel plezier maar weer.

    Veel groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen