zondag 13 augustus 2017

De Route 66 18

Als je s ávonds in de schaduw staat dan sta je smorgens dikwijls in de zon. Zo ook deze morgen. Op tijd vertrekken maar. Nu loopt de R 66 een heel stuk parallel langs de Interstate. Alleen op mijn weg gedeelte rijdt niemand. Lekker rustig toch.
Ik kom langs de grootste schommelstoel waar net een groepje motorrijders vertrekt. Het is een georganiseerde R 66 reis. Voordat ik ze kan aanspreken zijn ze weg. Hoewel er eentje bij is die toch wel even heel goed naar mijn kenteken kijkt.
 


Ik kom in het plaatsje Cuba. Wat men ook Mural (muurschildering) City noemt.
 

Ik zie daar deze dame op de steiger weer een muurschildering aanbrengen. In opdracht van de gemeente, verteld ze me vanonder haar hoed vandaan. Prachtig dat je dit zo kunt.


 



Als ik het dorp uitrij kom ik langs een houten vaten fabriek. Men maakt hier wijn en wiskey vaten.

Ik ben er even gestopt maar niemand te zien op zondag. Dan rijdt ik verder naar de Meramec Caverns. Men zegt dat dit de schuilplaats was van Jesse James nadat deze de Little Rock Expresse overvallen had in 1874.
 


En een rondleiding door de grotten.

 

En er wordt wat met het licht gespeeld zodat je dit effect krijgt.


Als ik weg rijdt zie ik dat mijn koelkast niet goed werkt. Even doormeten. Schakelaartje heeft het begeven. Bij een bouwmarkt een schakelaartje gezocht en hij doet het weer. schakelaartje past wel niet in de uitsparing maar dat is voor latere zorg. Hoofdzaak is dat de koelkast weer werkt.

Ik ben bij de bouwmarkt op de parkeerplaats blijven overnachten. Lekker rustig en veel regen vannacht.






1 opmerking:

  1. Hallo Peter,
    Jij schrijft steeds dat het s nachts hard regent, nou hier regent het overdag steeds. Niet steeds zo hard, maar buiten zitten lukt hierdoor ook niet. Het was vandaag maar 18 graden, is wel anders dan bij jou.
    Wat een aparte foto van die wegen naast elkaar en dan ook nog eens zo ver je kunt kijken. Mooi gemaakt.
    Die hoge schommelstoel. Ik zie dat ze een record hebben gebroken met de grootte, maar hoe zouden ze daar op gekomen zijn?
    Ja, die muurschilderingen zijn weer mooi. Leuk dat je nu ook hebt kunnen zien dat ze nog steeds gemaakt worden en dat het niet van weleer is. Op de foto met de laatste muurschildering, van dat tractor bedrijf, moest ik goed kijken. Volgens mij zijn vader en zoon ok geschilderd, alhoewel ik daar wel over heb getwijfeld.
    Grotten blijven ook altijd mooi en zijn ook altijd allemaal anders. In Nieuw Zeeland waren we in grotten daar stikte het van de gloeiwormpjes. Allemaal levende lichtpuntjes in het plafond. Die foto met die kleuren heb ik nog nooit gezien in een grot. Ook heel bijzonder, ook al zijn het lichteffecten.
    Jij met je twee rechterhanden repareert toch ook echt alles, zelfs als je het onderdeel in het buitenland moet kopen. Het is je toch weer gelukt, vanavond staat het biertje weer koud!
    Nou, goeie reis nog.
    Heel veel groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen